09126898302
ایران - تهران - تهران - اندیشه - فاز یک - بلوار طالقانی - بین یازدهم و دوازدهم - یدکی میلاد
منو سریع
سنسور اکسیژن

سنسوراکسیژن206

دسته بندی ها
لوازم برقی
زمان مورد نیاز برای مطالعه
2 دقیقه

به عبارت ساده تر "وظیفه سنسور اکسیژن 206" اندازه گیره میزان اکسیژن موجود در محفظه احتراق این خودرو است. سنسور اکسیژن 206 با دو سوکت طوسی و مشکل عرضه میشود که هر کدام میتواند 4 فیش و یا 6 فیش باشند. توجه داشته باشید که نوع دقیق سنسور اکسیژن 206 بسیار حائز اهمیت است چرا که حتما باید از مدل مناسب خودرو خود استفاده نمایید.

سنسور های 206 وظیفه اطلاع رسانی وضعیت بخش های مختلف خودرو به راننده و یا کامپیوتر ماشین را دارند لذا خرابی هر سنسور میتواند اطلاعات غلطی را به راننده یا کامپیوتر خودرو انتقال داده و در نهایت موجب خرابی ماشین، درست کار نکردن و یا تصادف گردد. از جمله این سنسور ها می توان به سنسور باد لاستیک، سنسور روغن، سنسور اکسیژن، سنسور دنده عقب و... اشاره کرد. یکی از مهم ترین سنسور های پژو 206، سنسور اکسیژن این خودرو است که انواع مختلفی دارد، لذا در زمان خرید آن باید دقت داشت تا قطعه درست و مناسب خودرو خود را خریداری نمایید. از اینرو این مقاله را با هدف آشنایی کامل با سنسور اکسیژن 206 طراحی کرده ایم تا شما هر آنچه باید از این قطعه بدانید را با مطالعه آن کسب نمایید.

سنسور اکسیژن 206 چیست و چه وظایفی دارد؟

در پژو 206، سنسور اکسیژن برای بررسی اکسیژن حاصل از احتراق و کنترل اکسیژن در سوخت از سنسور اکسیژن استفاده میکنند. این خودرو 2 عدد سنسور اکسیژن دارند که اولی در ورودی کاتالیزور (سنسور اکسیژن بالا) قرار گرفته و وظیفه اندازه گیری میزان اکسیژن قبل از احتراق را دارد و دومی در خروجی کاتالیزور(سنسور اکسیژن پایین) که وظیفه اندازه گیری میزان اکسیژن را بعد از احتراق دارد. به عبارت ساده تر "وظیفه سنسور اکسیژن 206" اندازه گیره میزان اکسیژن موجود در محفظه احتراق این خودرو است.
سنسور اکسیژن 206 با دو سوکت طوسی و مشکل عرضه میشود که هر کدام میتواند 4 فیش و یا 6 فیش باشند. توجه داشته باشید که نوع دقیق سنسور اکسیژن 206 بسیار حائز اهمیت است چرا که حتما باید از مدل مناسب خودرو خود استفاده نمایید. از طرفی باید گفت نمیتوان مدل دقیق این قطعه را از روی سال ساخت، مدل یا تیپ 206 تشخیص داد. به عبارت دیگر سنسور اکسیژن 206 تیپ 5 و 206 تیپ 2 و ... الزاما با یکدیگر متفاوت نیستند و حتما باید قطعه روی خودرو مورد بررسی قرار گیرد تا شما بتوانید مدل سنسور اکسیژن مناسب 206 خود را بدانید.
گفتنی است منبع اطلاعات فنی فوق از بخش تخصصی فروش این محصول در یدک یار به عنوان بزرگترین فروشگاه تخصصی لوازم یدکی کشور است و طبق گفته متخصصین این مجموعه سنسور اکسیژن پژو 206 در تیپ ها 2، 5، 6 و مدل های مختلف صندوقدار (به غیر از مدل های دوگانه سوز) یکی هستند و تنها رنگ سوکت و تعداد فیش آنها با یکدیگر متفاوت است و برای تشخیص دقیق قطعه الزاما باید سنسور اکسیژن از روی خودرو باز شده و مورد بررسی قرار گیرد.
سنسور اکسیژن 206 قطعه ای مهم، زیرا خرابی این سنسور باعث افزایش مصرف سوخت، کاهش شتاب ماشین و افزایش آلایندگی خودرو میشود. عملکرد سنسور اکسیژن 206 به این شکل است که مدام میزان اکسیژن ورودی و خروجی از موتور را بررسی میکند و در اختیار کامپیوتر خودرو قرار میدهد تا بسته به نیاز موتور در شرایط مختلف برای داشتن بهترین راندمان دستورات لازم از سوی ECU به بخش های مختلف موتور صادر گردد و موتور به بهترین وجه ممکن کار کن.

بررسی علائم خرابی سنسور اکسیژن 206

خرابی سنسور اکسیژن 206 در موتور تاثیر بسزایی دارد. بیشترین زمانی که سنسور اکسیژن خراب میشود در فصل سرما است که معمولا به دلیل ریختن آب روی سنسور شاهد شکستگی و در نتیجه اتصال در این قطعه خواهیم بود.
 "علائم خرابی سنسور اکسیژن 206" عبارت است از:

  • کم آورن و ریپ زدن ماشین
  • افزایش مصرف سوخت
  • روشن شدن چراغ چک
  • افزایش میزان آلایندگی خودرو

این علائم، دلیل قطعی برای خرابی سنسور اکسیژن نیست و ممکن است ایراد از دیگر قطعات 206 باشد لذا بهتر است با مکانیک مشورت کرده تا از خرابی این قطعه اطمینان حاصل کنید.

دلایل خراب شدن سنسور اکسیژن 206

"دلایل خراب شدن سنسور اکسیژن 206" عبارتند از:
1- سوخت بی کیفیت
یکی از مهم ترین دلایل خرابی سنسور اکسیژن سوخت بی کیفیت است. کیفیت سوخت رابطه مستقیمی با زمان تعویض و عمر مفید این سنسور دارد.
2- خراب بودن شمع ها
خراب بودن شمع ها باعث احتراق ناقص و تشکیل دوده شده که همین امر موجب خرابی یا ایجاد اخلال در عملکرد سنسور اکسیژن میشود.
3- ضربه خوردن سنسور اکسیژن

زمان تعویض سنسور اکسیژن 206

"زمان تعویض سنسور اکسیژن 206" مشخص نیست و به نحوه رانندگی و سوخت استفاده شده بستگی دارد برای همین وقتی که متوجه علائم خرابی شدین باید سنسور اکسیژن 206 را با مکانیک بررسی و سپس اقدام به تعویض آن کنید. با اینحال باید گفت این قطعه یکی از قطعات مصرفی این خودرو به شمار میرود و در کیلومتر های بالا نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد و بصورت کلی عمر مفید قطعه استاندارد چیزی در حدود 100 تا 150 هزار کیلومتر خواهد بود. اما دقت داشته باشید که الزاما تعویض سنسور اکسیژن 206 باید زمانی انجام شود که این قطعه خراب شده باشد و با رسیدن به کیلومتر های بالا در صورت سالم بودن این قطعه نیازی به تعویض آن نیست.
با توجه به اینکه سنسور اکسیژن 206 یک قطعه برقی و حساس است پیشنهاد میکنیم حتما این قطعه را از فروشگاه معتبر و با برند های معروف و استاندارد خریداری نمایید تا مشکلی برای خودرو شما رخ ندهد.

 

 

 

برچسب ها :
انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری
.allHeaderIndex2 .allSearchData ul:nth-child(2){ display: none; }